NADIE VIVE DE HACER DIBUJITOS - VICENTE FITA BOTET & HUGO LAMMERINK

OPENING TENTOONSTELLING "NADIE VIVE DE HACER DIBUJITOS"

ZO. 9 DEC. 2018 om 15.00 uur (tot 18.00 uur)

 

Een multidisciplinaire presentatie van werk gemaakt tijdens hun verblijf in Chili, Mexico en de VS.

 

De tentoonstelling is te bezichtigen t/m 10 jan. 2019

 VICENTE FITA BOTET is geboren in Cuenca (Spanje) in 1964. Hij studeerde af aan de Facultad de Bellas Artes de Cuenca en heeft zijn diploma gehaald in 1991. In 1996 is hij begonnen aan de Tweede Fase bij Dutch Art Institute te Enschede en behaalde zijn MFA diploma in 1998.

Sinds 2001 woont en werkt hij in Rotterdam.

 

In de zomer van 2018 reisde hij door de VS en Mexico met het plan om een documentaire te maken waarin hij hetzelfde klassieke muziekstuk dagelijks met zijn klarinet speelt op verschillende locaties langs de weg.

 

Hiernaast heeft hij meer dan 7000 foto's  en urenlange geluidsopnames gemaakt om zijn ervaring te documenteren als een ontdekkingsreiziger.

 

Voor de tentoonstelling in Niffo Galerie/ Recycle Studio presenteert hij een selectie van 100 foto's in de vorm van een diashow en een geluidsinstallatie waarin fragmenten van zijn opnames worden gecombineerd met stilte.

 

"Nadie vive de hacer dibujitos" is een foto van een reclamebord in Mexico Stad. 

 

"De tekst sprak me aan alsof het bijna voor mij bedoeld was. Ik vond het een mysterieuze reclamecampagne, later kwam ik te weten dat het was om graffiti te bestrijden."

 

 HUGO LAMMERINK (1974) is actief als beeldend kunstenaar, timmerman en interieurbouwer. Tevens organiseert en initieert hij interdisciplinaire projecten. 

 

Zijn werken beginnen veelal uit de relatie met een plek; de context, gezien vanuit menselijk perspectief. Hieruit maakt hij tekeningen, schilderingen, sculpturen en installaties (site-specific). 

 

Voor de presentatie in Niffo Galerie/ Recycle Studio toont hij een sculptuur, prints en afdrukken van linosneden ontstaan tijdens en na zijn verblijf in Chili. Hij heeft daar gedurende 1 maand residentie in de houtwerkplaats Taller 3 in Santiago, gewerkt aan een houtsculptuur uit een citrus stam. 

 

Daarnaast heeft hij tijdens zijn reis in het noorden, natuur- en landschapsperspectieven, als uitgangspunt genomen voor zijn linosneden. Daarbij spelen de dood en het ontstaan van het leven een grote rol. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Houtsculptuur: "Pato raro 227"  

citrushout, koper, staal